perjantai 25. syyskuuta 2009

Haaste



Sain haasteen Pienestä Sukkapuodista. Kiitos vaan Piia, tämä on todella hankalaa. Yritän silti tarttua tähän mahdottomalta tuntuvaan tehtävään ensinnäkin siksi ettei minulla ole mitään muutakaan asiaa teille ja toistaalta siksi, koska kaikki muut tuntuvat pitävän jonkin moista taukoa bloggailun suhteen. Kehottaisinkin nyt kaikki taukoilijoita lopettamaan paussinsa, että minulla olisi jotain tekemistä iltaisin. Saatan pian joutua kotihommiin, kun kukaan ei enää kirjoita mitään! Kummallista porukkaa, sanon minä!

Siis 10 paljastusta itsestäni:

1. Rakastan repiä kuivia kantapäitäni ja kynsinauhoja sekä pureskelen kynsiäni antaumuksella. Suuri nautinto siis. Lepuuttaa hermoja.

2. Syön useita litroja vaniljajäätelöä viikossa.

3. En käy yleisissä vessoissa, kammoksun niitä. Koulussa säästin hädän kotiin, niin kotiinpääseminen tuntui kaksinverroin ihanammalta. Tästä syystä myös lapseni kulkivat/kulkevat vaipoissa pitkään kauppareissuilla yms. Kerran olen voittanut tämän kammoni ja se tapahtui Skotlannissa, pienessä kutomossa säkkipillin soidessa taustalla.

4. Minulla on voimakas yökkäysrefleksi. Hajut saavat minut yökkäilemään.

5. En osaa laulaa vaikka haluaisinkin ja siksi liikutan vain huuliani, kun "laulan". Koska halusin laulaa, olin myös ekaluokalla kuorossa, kunnes kuorojohtaja käski tämän 7-vuotiaan olla hiljaa, koska örisin enkä siksi päässyt joulukirkkoon laulamaan. Sain ikuiset traumat ja äiti soitti opettajalle. Jatkoin kuorossa, koska sain olla sisällä välitunnit. Kun lauloimme Savolaisten laulua, leikin italialaista Lapset laulavat lapsille-ohjelmaa elehtien, tanssien ja hymyillen.

6. Tarvitsisin unta 10 tuntia ollakseni virkeä ja toimintakykyinen ihminen. Nykyisin siis haahuilen univelkaisena ja odotan aikoja parempia.

7. Inhoan kotiruokaa; makkarakastikkeita, hernekeittoja, jauhelihapihvejä... Haluaisin syödä täytettyjä paprikoita ja mozzarellatäytteisiä broilereita, briesalaattia.

8. Rakastan lahjoja. Niitä on ihana antaa, mutta vielä ihanampaa olisi saada yllätyksiä -kalliita ja usein.

9. Olen taaperoimettäjä. Kerroin tämän jo aikaisemminkin, mutta kerron uudelleen, sillä olen asiasta itse järkyttynyt ihan yhtäpaljon kuin ystävänikin.

10. Sormieni iho menee ruttuun kastuessaan ihan kuin pienillä lapsilla.

******************

Haastan siis eteenpäin kaikki, jotka pitävät blogitaukoa. Toki haasteen saavat ottaa myös nekin, jotka etsivät jutunjuurta!

Kuvat ovat meidän kodista; makkarista ja portaikosta.

Ihanaa viikonloppua, onnellisia päiviä, kirkasta valoa, raikkaita syysretkiä!

Iloa ja valoa, Noora

11 kommenttia:

Anis kirjoitti...

Varsin hauskoja paljastuksia, ainakin erilaisia kuin muilla:D. Virkistävää!
Mukava tietää, että joku muukin on hulluna jäätelöön, tosin itse en vaniljasta välitä niinkään mutta laku ja minttu ne vasta maistuvat.

Tarleena kirjoitti...

Hauskoja paljastuksia!

marikan kirjoitti...

"Rohkeitakin" paljastuksia...kivan näköinen makkari teillä.

Kesäkukka kirjoitti...

Olipa hauskoja ja yllättäviäkin vastauksia :)
Makuuhuoneenne on ihana!

Piia kirjoitti...

Mukavaa, että tartuit haasteeseen, melkein kaikki nämä tiesinkin sinusta, mutta olit kirjoittanut ne niin hauskalla tavalla, että hymyssä suin lueskelin näitä. Mukavaa viikonloppua!

titta kirjoitti...

Moi, tuo eka paljastus oli pitkästäaikaa ällöttävintä ja kivuliainta mitä olen kuullut ;)Muuten ihan hauskoja juttuja, osa ihan uusiakin.

Minua ei huvita bloggailla sillä sisutusrintama on ihan dead, kuten kerroin olen putsannut pöydät ja nautin tyhjistä pinnoista. En käy lukemassa muidenkaan blogeja kuin satunnaisesti.

Hyvät viikonloput! Soitellaan!

Olivieno kirjoitti...

Löytyi paljon samoja piirteitä, minäkin joskus saan revittyä kynsinauhat ja kammoksun yleisiä vessoja ja kärsin kroonisesta unenpuutteesta! Hauskoja juttuja...

Ihana sängynpeitto!

Noora kirjoitti...

Hei teille, nyt tunnette minut siis läpikotaisin. Tämä on ollut onnenpäiväni, sillä viikko sitten hukkaamani Odd Mollyn hupparini löytyi! Arvatkaa olenko ollut paniikissa. Tulipahan siivottua kaikki kaapit ja laitettua samalla talvivaatteetkin esille. Olin unohtanut ihanaisen vaatekappaleeni paikkaan, missä olin kutsuja pitämässä. TV kutsuu jälleen kera lämpimien voileipien! Kivaa iltaa kaikille!

Ulla kirjoitti...

Ihanan rehellisiä paljastuksia :)
Minäkin teen paljastuksen: Tyttäreni oli juuri äsken laittamassa caprit jalkaansa, kun ei kuulemma löydä pitkiä housuja. Hyvänä äitinä minä kehotin hakemaan vaikka pyykkikopasta jotkut verkkahousut jalkaan ;)

Kauniita valokuvia kodistanne, näyttää hienolta!

-Ulla

Noora kirjoitti...

Hei Ulla, minä kaivoin juuri tänään Onnille ulkohousut jalkaan pyykkikopasta! Mukavaa syksyä sinulle!

Paula kirjoitti...

"Hauska" lukea sun paljastuksia ja varsinkin yökkäysrefleksistä. Kuulostaa niin tutulta. Ja lasten jälkeen on vaan mennyt vielä pahemmaksi. En saa kurkusta alas mitään epämääräistä ruokaa. Sihtikurkku siis. =)

Kaunis makuuhuone!